2016. október 8., szombat

Kistermelők nagy áruháza

MINDEN HÉTRE VAN EGY ÖTLET. KISTERMELŐK NAGY ÁRUHÁZA


Környékünkön voltak kisebb-nagyobb próbálkozások a helyi termékek értékesítésére, de eléggé gyengék etéren a pozitív eredményeink. Pedig a jellegzetes hazai székely-magyar termékek ismerete, eladása sokkal nagyobb promotálást és felfuttatást érdemelne. Egyik alkalmazható módszer, mely a hazai sajátos termékek felfuttatására, nagyobb sikerek elérését tenné lehetővé, nem más, mint a kis hazai gyártók, székely-magyar kisvállalkozások nagy áruházának a létrehozása, beindítása.

Akárcsak Erdélyben és Székelyföldön, úgy Magyarországon is voltak hasonló kisérletek, már sokan szerettek volna valamit tenni a kis magyar gyártók támogatásáért, de legtöbb esetben, beletört a foguk. Nemcsakhogy a kezdeményezések sorra megbuktak, hanem még abban sem sikerült dülőre és közmegegyezésre jutni, hogy tulajdonképpen mi számít még magyar terméknek a globalizáció korában.

Hasonló képpen zajlottak az ilyen irányú ügyeskedések más európai országokban is, míg végül a németek, mindenki másnál valamivel többet tudtak felmutatni. Bár Németországban is sokáig elakadtak az ilyen irányú kezdeményezések, végül két fiatal német vállalkozó átvágta a gordiuszi csomót, és kitalált egy üzleti sikermodellt, amivel mindenki jól jár. Ez a modell az anyaországi magyaroknak, de más országokban élő magyaroknak is, így Erdélyország és Székelyföld magyar termelőinek is jól jöhet, minden bizonnyal tanulságos lehet.

A két német fiatal, egy szabadfoglalkozású újságírónő, és egy profi fotós, meglehetősen jó eredményt ért el. Nem érdekelte őket hogy a gittegyletek és bizottságok szerint mi számít német árunak, hanem ők adtak egy saját meghatározást: azok a termékek, amelyeket legalább 50 %-ban Németországban német munkaerő állított elő, azok mind német a hazai termékek csoportjába tartoznak.


Egy lakókocsival elkezdték körbejárni az országot és felkutatni olyan kis német gyártókat, manufaktúrákat. stb., akik ilyen termékeket gyártanak, és valóban megfelelnek az ő kritériumuknak. Velük izgalmas interjúkat készítettek és fotóztak, majd a kis sztorikat ingyen feltették a klick-germany.de (kattintsd Németországot.de) webportáljukra, honlapjukra. Mindenkinek felkínálták, hogy nagy sztorit is rendelhet részletes bemutatással, portréval és sok fotóval, de azért már fizetnie kell.

Induláshoz először csak kevés ilyen gyártót és árut találtak, de később már 1500 féle árut sikerült összegyűjteni az alábbi kategóriákban: baby/gyermektermékek, könyv, művészet, étel-ital, kert, állatok, divat, ékszer, szabadidő, wellness, lakás, technika. Az árukat saját webáruházba rendezték, és ezeket bárki megvásárolhatja a klikk-germany.de boltjában úgy, hogy maguknak a gyártóknak utalja át a pénzt előre és az árut postán kapja meg. Sőt kidolgoztak egy (affiliate) partnermarketing ajánlatot, és az aki hajlandó a bolt bannerjét reklámozni saját weblapján, az 10% jutalékot kap az eladott árukból valamint az a jó érzése lehet, hogy támogatja a hazai munkahelyek megtartását.

Mivel a sztorik érdekesek, színesek, a német sajtó rengeteget foglalkozik a portállal, amely egyben újságíróknak és politikusoknak is meghökkentő áttekintést és keresztmetszetet is ad arról, hogy miket is gyártanak a kis német cégek.

Az áruk egyszerű dolgok: lehet az sál, bögre, bébicipő, kis manufaktúrák szép termékei, kézimunkával gyártott bicikli a 30-es évek stílusában, csúcstechnikás fénybútor, macskaeledel, saját gyógyfüvek, sótartó, házi mustár, stb.
A weblapon felhívás is szerepel a lakosságnak, hogy akinek tudomása van ilyen kis német gyártókról, az küldje be az illető nevét és címét, felveszik vele a kapcsolatot, és meg fogják látogatni.

Ez a vállalkozás önerőből hatósági támogatás, állami pénzek nélkül valósult meg, nyereséges, népszerűsége hólabdaszerűen nő, és mindenki jól jár vele. Míg a politikusok csak szónokolnak a hazai kisvállalkozók támogatásáról, addig a két német vállalkozó megvalósította ezt.

A helyzet nálunk Székelyföldön is hasonló, a fenti üzleti ötlet pedig leleményes, bátor fiataljaink által is megvalósítható. Csak el kell kezdeni és higgyétek el, evés közben jön meg az étvágy.(Gecsei & Főcze)

Webszájt: http://www.klick-germany.de

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése