2016. október 30., vasárnap

Üdvözlőkosár újonnan érkező lakosoknak

ÚJSZERŰ KISVÁLLAKOZÓI ÖTLET

Üdvözlőszolgálatnak is nevezhetnők azt az újszerű vállalkozói ötletet, melynek lényege, hogy a kivitelező vállalkozó küldöttsége gazdagon megrakott üdvözlőkosarakkal fogadja a helységbe, községbe vagy városba érkező, új lakosokat. A "bőség kosarai" mellett a vendégfogadás pillanatában a felvonultatott, válogatott hölgyek szájából, kedves köszöntés hangzik el: Tsten hozta Önt !

Egy észak-karolinai vállalkozó, Susanne Meyer helyi vállalkozók nevében (akiket szponzoroknak hív) üdvözlőszolgálatot hozott létre olyan új lakók számára, akik városába költöznek, és ott egy adott minimum-maximum értékhatáron belüli ingatlant vásároltak. Aki új helyre költözik, annak sok időbe kerül, mire jól kiismeri magát és új kapcsolatokra tesz szert, és általában az első 90 nap alatt dőlnek el majdani vásárlási szokásai.

Suzanne üdvözlésképpen kis ajándékkosarakat ad ajándékba a környékbeli vállalkozások (szponzorok) névjegyeivel, kedvezménykuponjaival, szóróajándékaival és információival,

akik ily módon szeretnének bemutatkozni az oda költöző lakónak, az új lakó pedig tudja hogyha bármit keres, Suzanne a segítségére lesz: megmondja például, hol a legközelebbi orvos, bevásárlóház, iparos, ügyvéd, hol lehet építőanyagot vásárolni, hol a fodrász, cipész, az okmányiroda.

Így mindenki jól jár, mert a helyi vállalkozók megtudják tőle az új lakók nevét, címét, foglalkozását/vállalkozói profilját, telefonszámát és email címét, és így tudják őket a jövőben akcióikról, ajánlataikól közvetlenül értesíteni. Suzanne azt vállalja a szponzorok felé, hogy havonta végiglátogatja az abban a hónapban a városba költözött összes új lakost az adott értékű ingatlankategóriában, ami maximum 265 fő új lakó/hó lehet, és a szponzorok választhatnak szponzorálási kerületet attól függően, hogy mely városrészben érdekeltek. Suzanne PR, marketing, szponzorálási és hálózatépítési feladatokat vállal a helyi közösségben. Új lakóknak eljuttatja többekközött a városka éves eseménynaptárát is csekély térítés fejében. Vállalkozása olyan rohamosan fejlődött, hogy ma már több városban is működik a hálózata és alkalmazottai vannak. Suzanne az általa képviselt helyi vállalkozásokat nemcsak új lakóknak mutatja be, hanem újságban, hírlevélben is hirdeti, sajtóközleményeket ad ki a helyi/körzeti lapoknak, ünnepeket szervez, és minden közösségi eseményen megjelenik. Ha új vállalat költözik a városába, azt pedig megbízásos alapon a PR-marketing -reklámeszközeivel és személyesen is bemutatja és bevezeti a helyiek világába, hogy máris ügyfélkört és hálózatot tudjanak építeni új székhelyükön/telephelyükön és ne legyenek vákumban. Részükre javaslatokat tesz szóróajándékok megrendelésére, amiből jutalékot kap.

Szabadidejét maga oszthatja be, és elég időt tud gyerekeivel tölteni. Legkedvesebb foglalkozása az emberekkel való ismerkedés és az emberi kapcsolatok ápolása. Nem árulja el, hogy az új lakók címlistájára hogyan tesz szert havonta.

Nálunk Erdélyben, Székelyföldön egy hasonló vállakozót Zsuzsának vagy Piroskának hívhatnának, de férfiak is indíthatnak ilyen érdekes pénzkereseti tevékenységet, amennyiben elvégzik a kötelező piackutatást és folyamatosan követni tudják, hogy a környező városokba, településekre mikor, kik és hányan költöznek, mint új lakosok. Gecsei & Főcze)

Webszájt: http://www.thewelcomecommittee.net/about.php

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése